[1] Operativni sistem kao upravljač resursa.
[2] Monitor i JCL.
[3] Uporedite karakteristike multiprogramirane paketne obrade i sistema sa dijeljenjem vremena.
[4] Karakteristike mikrokernel arhitekture.
[5] Opišite koncept procesa.
[6] Atributi procesa.
[7] Opišite aktivnosti koje se dešavaju pri terminiranju procesa.
[8] Nabrojte razloge za suspenziju procesa.
[9] Nacrtajte i objasnite model procesa sa 7 stanja.
[10] Slika procesa.
[11] Režimi izvršenja.
[12] Komutiranje procesa.
[13] Koje dvije karakteristike obuhvata koncept procesa?
[14] Uporedite koncept procesa i niti sa stanovišta parametara i resursa koji se za njih vežu.
[15] Opišite način izvođenja niti.
[16] Koja stanja niti postoje i kako se tretiraju suspendovano i stanje terminiranja niti?
[17] Razlozi i prednosti korišćenja niti.
[18] Vrste resursa računarskog sistema i primjeri nadmetanja procesa za njihovo korišćenje.
[19] Potrebni i dovoljni uslovi za pojavu samrtnog zagrljaja.
[20] Vektori i matrice na osnovu kojih se određuje bezbjedno stanje sistema.
[21] Metode oporavka od samrtnog zagrljaja.
[22] Nabrojte i kratko opišite vrste raspoređivanja.
[23] Kružno dodjeljivanje (Round-Robin).
[24] Najkraći posao sljedeći (SPN).
[25] Nabrojte i kratko opišite osnovne zahtijeve upravljanja memorijom.
[26] Fiksno dijeljenje memorije na particije.
[27] Nabrojte i kratko opišite algoritme smještanja pri dinamičkom dijeljenju memorije na particije.
[28] Opišite koncept straničenja.
[29] Opišite koncept segmentacije.
[30] Virtuelna memorija – terminologija i osnovni koncepti.
[31] Rezidentni skup procesa – upravljanje rezidentnim skupom.
[32] Lokalnost i virtuelna memorija.
[33] Prevođenje adrese u sistemu straničenja.
[34] TLB bafer.
[35] Kombinovano straničenje i segmentacija.
[36] Politika donošenja.
[37] Politika smještanja.
[38] Politika zamjene.
[39] Politika čišćenja.
[40] Zadaci operativnog sistema u odnosu na UI.
[41] Nacrtati i opisati komponente računarskog sistema.
[42] Nabrojati i opisati tehnike izvođenja UI operacija.
[43] Kategorije UI uređaja.
[44] Blok i znak UI uređaja.
[45] Hardver UI uređaja.
[46] Nabrojati i kratko opisati slojeve UI softvera.
[47] Drajveri uređaja – osnovni principi.
[48] Model aktivnosti drajvera uređaja.
[49] Parametri performansi diska.
[50] SCAN strategija raspoređivanja diska.
[51] SSF strategija raspoređivanja diska.